клапаните са ОК, поне така казват двама различни "майстори"
Известие
Collapse
No announcement yet.
Шум от двигателя на 2.4 jtd
Collapse
X
-
Колеги, свалихме главата и какво да видим - всичките изпускателни клапани са се "изчистили", както и леглата им в буталата. Явно е прескочил ангренажа с 1 зъб. Много ми е чудно как е станало, като не е бутана или дърпана да запали, не е гаснела в движение, абе нищо. Ролката е самообтяжна и ремъкът не беше хлабав. По-важното е, че всичко изглежда ОК по мотора, поне е със сменени основни и биелни лагери. Сега голямата дилема е дали да проверявам за криви клапани като извадим вала да легнат клапаните и да налея нафта в горивната камера, да се види дали изпускат (може и друг начин да има, аз не съм монтьор), съответно да сменям гумички и т.н. или да не се заигравам с пулове и т.н., а да я затваряме така.Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8
Comment
-
Ъпдейт по темата (може на някой да му се случи и да не се налага да минава по моя път):
В крайна сметка се оказа, че ремъкът си е зацепен както трябва и не е прескочил, което ни наведе на мисълта, че има проблем в ролката на коляновия вал. След демонтаж на ролката се оказа, че се изяло зъбчето на ролката и играела с малко. Хубавото е, че ролката не е превъртяла и валът си е ОК. Затова и клапаните са си ОК. В крайна сметка смених основни, биелни лагери, гумички на клапаните, картер (моят беше заваряван и така или иначе го сваляхме - сложихме здрав), ангренаж, ролки, гарнитури и доста пари за монтаж и демонтаж на разни компоненти, за да се установи повредата.Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8
Comment
Comment